بازار یابی برای مقاله
شاید تصور کنید واژه بازاریابی و کاربرد آن مربوط به اهل تجارت است و فقط و فقط آنان هستند که نیازمند بازار و جلب مشتریان و خریداران هستند؛ تا جایی که باید دست به نوعی تبلیغ بزنند و مشتریانی جذب کنند و اجناس تولیدی و غیر تولیدی خود را بفروش برسانند، اما اهل علم را چه نیاز به بازاریابی؟!
خب، در این پست میخواهم حرف تازهای بزنم که شاید تا به حال نشنیده باشید! و آن سخن تازه این است:
اگر شما موفق به نوشتن مقالهای شدید، مقاله شما از هر نوع از انواع که باشد نیازمند نوعی بارازیابی است. بنابراین شما میتوانید برای جلب نظر خوانندگان درمقاله خود بازاریابی کنید و مقدمه مقاله درست جایی است که شما باید به شکلی خاص، برای مقاله خود بازاریابی انجام دهید.
برای این که بتوانید مخاطب را به بهترین شکل به سمت خود و مقاله تان بکشاند و نظر او را جلب کنید در مقدمه مقالهتان بازاریابی میکنید.
بازاریابی یک هنر است و شما باید این هنر را در نوشتن یک «مقدمه خوب» برای مقاله تان انجام دهید. یعنی شما باید در مقدمه کاری کنید تا مخاطب «مشتاق» شود ادامه مقاله را بخواند. معمولا در مقدمه نیازی نیست که به یافتههای کلیدی مقاله اشاره شود اما در برخی مواقع، مثلا در علوم انسانی، که مقالات طولانی تر هستند پیشنهاد می شود در انتهای مقدمه دو یا سه مورد از «مهمترین دستاوردهای جدید و ارزشمند مقاله» به صورت گذرا و بدون پرداختن به توضیحات اشاره شود.[1]
عرضه برخی دستاوردها نوعی بازاریابی برای مقاله است !
1. بند آخر از مقاله چگونه یک مقدمه خوب و تاثیرگذار برای مقاله خود بنویسم از سایت ترجمه تخصصی رایتمی انتخاب شده است.